jom klik klik dan klik lagi!!!

Wednesday, February 2, 2011

dilema sorang anak perempuan....


Apa yang dilema sgt jd anak perempuan ni???



Sebenarnya saya b'syukur sgt jd anak perempuan. Ayah ckp dia paling x garang dgn anak2 perempuan dia especially saya sbb saya yg paling kecik. Kalau anak laki mmg selalu kena marah masa diorang kecik2 dulu. Kesian abg2 saya. Nasib la bila besar jd org yang b'guna kan. Alhamdulillah...


Tapi lepas sembang dgn mak pasal 1 benda ni, saya rasa cm anak perempuan ni d'diskriminasi plak.. Aisyeehhh ayat x bleh blah plak kn...



"Mama, cheq nak bwak moto p U bleh x?"



"Napa plak? Kn ada bas dlm 2.X payah la."



"Ala. Kalau ader moto kn senang ckit nk p mn2"



"Isshhh. X payah la. Kn bahaya nek moto 2. Keta kt Penang 2 kn banyak. Laju2 plak 2. X ke bahaya."



"Dulu abg bwk x pa pon.(dh tarik muncung ke depan)



"Depa 2 laki la adek.Adek kn pompuan."


Lepas ayat mama yg last 2, saya trus senyap. Malas nak ckp lg nnt haku nanges. (manja nak mampos kn??)

Dulu masa saya amik lesen moto x der pn nak kata apa2. Nasib ayah yg bayar duit amik lesen 2,kalau x mmg la saya bising sbb ader lesen tapi xbleh nak bwk. 



Xpernah plak tgk moto yg ader tulis "KHAS UTK PEREMPUAN SAJA".


Korg penah jumpa x? Xkn..Cepat angguk ramai2 kalau x saya cepuk!! *garang x?*


Masa amik lesen dulu, xder pn diorg asing kn tempat utk laki n pompuan. Semua naik moto yg sama n lalu path yg sama jgk. Xder pn path yg kurang bahaya utk pompuan. Ader je laki yg jatuh titi. 


Abg saya plak bawak moto mcm la x penah insiden tapi mama x penah pn halang dia bwk moto lg.



Saya sebenarnya mmg takut jgk nk bawak moto tapi kalau x try bawak smpi bila nak berani kn??


Kalau la bleh jawab mcm 2 kt mama kn bagus tapi saya bukan berani sgt lwn ckp mama. Nnt berhari-hari la kena berleter. Xnak la saya.



Maksudnya terpaksa la naik bas komuter USM 2 jgk. Nak wt cmn lg kn...huhu..



Nasib la kn dh jadi anak perempuan...

ni la budak2 yang selalu kena marah masa kecik2..hehe
terpaksa gabung cm ni. diorg x penah amik gmbar b'dua pn

ni plak anak perempuan yang banyak sgt gambar b'dua smpi x tau nak pilih.
cun2 plak 2..haha.. :P

till then, daaaaa....... :D

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...